تبلیغات
بهائیت و روسیه - پژوهشی بر پیدایش بهائیت ( 17- انشعابات بهائیت )
 
 


<-BlogDescription->

پژوهشی بر پیدایش بهائیت ( 17- انشعابات بهائیت )

پژوهشی بر پیدایش بهائیت ( 17-  انشعابات بهائیت )


بهاییان شش سال بعد از مرگ شوقی، کنفرانسی از روسای بهایی هر کشور، در لندن تشکیل دادند و در آن اجتماع، نه نفر اعضای مجلس بیت العدل موعود را انتخاب کردند و باب ولایت امر را که عبدالبها پیشگویی کرده بود،تا ابد مسدود اعلام کردند و پس از آن، بیت العدل را در حیفا بر پا ساختند که تا کنون نیز دایر است و اعضای آن هر چند سال یکبار انتخاب می شوند و بر اهل بها حکومت می کنند.

دسته دیگر از پیروان شوقی،بیت العدل حیفا را با دلایل قوی بی اعتبار دانستند.از جمله دلایل این است که به نص الواح وصایا(=وصیت نامه عبدالبها)ولی امر باید رئیس دائمی و عضو ممتاز لا یعزل بیت العدل باشد و بیت العدل بدون ولی امر، صلاحیت رهبری ندارد.سرکرده ی این گروه،(میسون ریمی)از افراد مهم و برگزیده توسط شوقی بود که این گروه هم به نام او (ریمی) نامیده شدند.

 میسون ریمی

در این زمان جوانی از بهاییان خراسان به نام جمشید معانی ملقب به سماءالله در سرزمین اندنوزی مدعی شد که موعود کتاب اقدس است.وی همان دستاویز هایی را که اهل بها برای اثبات عقاید خود دارند، برای خود فراهم کرد و اینک سمائیها و ریمی ها در کشورهای هند و ایران و پاکستان و اندنوزی و امریکا پراکنده اند.

خلاصه مطالب اینکه

به این ترتیب دانستیم که در حدود 160 سال پیش جوانکی شیرازی به نام میرزا علی محمد، نخست مدعی می شود که باب و نائب امام زمان است و پس از چهار سال خود را قائم آل محمد می پندارد و در همان هنگام فقط با خوردن یازده ضربه چوب،از ادعایش دست می کشد و توبه می کند ولی اندکی بعد دعوی پیامبری می کند و سپس خود را (ذات خداوند) می خواند و سرانجام به دستور امیر کبیر، به سبب جنگ و آشوبی که پیروانش به راه انداخته بودند،اعدام می شود.

به دنبال فتنه ای که باب بر پا میکند، فتنه ای دیگر برمی خیزد و شخصی به نام(میرزا حسین علی نوری مازندرانی)خود را موعود باب می پندارد و پیروانی به دور خود جمع می کند و گروه(بهاییان)را پدید می آورد. بهاییان، اگر چه در بیشتر کشورهای دنیا پراکنده شده و آیینشان را در همه جا برده و تبلیغ کرده اند و در بسیاری از کشورها هم کوشیده اند، حتی در قالب یک شرکت، خود را به ثبت رسانند.

روحی ماکسول - همسر شوقی و مبدا طرح روحی
و به این وسیله خود را (رسمی و قانونی) قلمداد کنند.اما از آن جا که ایران را (مهد امرالله) می دانند، یکی از بزرگترین آرزوهایشان رسمیت یافتن در این کشور است. از آن سو، مردم ایران ، از بهاییت و تشکیلات مرموز آن، به شدت متنفرند.



::
:: برچسب‌ها: بهائیت , بهاییت , روسیه , بهائیت و روسیه , استعمار روسیه , فرق باطل , بهائیت و استكبار , پیوند با استكبار , جاسوس روسیه , پرنس دالگوركی , احبا , یاران ایران , استعمار پیر , گینیاز دالگوركی , پرنس , جاسوس اسرار آمیز , تزار روس , فعالیت جاسوسی روسیه , سفیر روسیه و بهائیت , جنگهای ایران و روس , عهدنامه گلستان , عهد نامه ترکمانچای , گرگین خان , عباس میرزا , فتحعلی شاه , باب , بها اله , جاسوس روس , امانت روس , کاخ کرملین , ارتباط ایران و روسیه , روسیه تزاری , احبا ایران , یاران , قنسول روس , قاجاریه , ظهور بهائیت در ایران , دالگورکی , قره العین , میرزا یحیی , صبح ازل , ازلیه , معتمد الدوله , منوچهر خان , طاهره زرین تاج , اعدام باب , فتنه ملی , روسیه تزاری و قنسول آن , قنسول روس در تبریز , سفارت روس , احمد میلانی , بها الله , میرزا حیسنعلی نوری مازندرانی , حضرت بها , مناجات شعبانیه , شعبان , خطبه شعبانیه , دین جدید , یدبر الامر , مقبره بها الله , اعطای نشان سر , نشان شوالیه گری , شوقی ربانی , عباس افندی , میثاق ابدی , بیگانه پرست , نشان سر , بهائیت و فرانسه , جرج , الکساندر , بریتانیا , نماینده روس , استعمار کهنه , وطن فروش , انشعابات بهائیه , ریمی ها , بهائیان اورتدکس , مهد امر اله , حسین علی نوری مازندرانی , تشکیلات بهائی ,
نویسنده : ارشاد
تاریخ : دوشنبه 4 مهر 1390